04 серпня 2017
Сьогодні у м. Турка на Львівщині стартували традиційні «Бойківські фестини». У цьогорічній програмі фестивалю – туристичні походи, концерти, турніри з шашок та шахів, міжнародні конференції, конкурси, спортивні змагання тощо.
Так, сьогодні в межах програми фестин було проведено круглий стіл «Фізична культура і спорт на Бойківщині». На круглому столі відбувся розгляд назрілих у галузі фізичного виховання питань: недосконалі нормативи, складові навчальних програм. Вчителі фізичної культури нарікали на недостатнє медичне і фінансове забезпечення шкіл. Обговорювали проблеми відсутності у молодих людей престижу здоров’я й активних занять спортом; низької популярності професії шкільного вчителя фізичної культури в нашій країні.
У межах круглого столу виступила і професор Львівського державного університету фізичної культури, завідувач кафедри теорії і методики фізичної культури Іванна Боднар. Професор Іванна Боднар розповіла вчителям фізичної культури та тренерам про альтернативний спосіб визначення ступеня функціонально-резервних можливостей школярів розроблений науковцями університету.
Як зазначила професор, на практиці рівень оптимального для кожного учня навантаження під час уроків фізичної культури визначається вчителем суб’єктивно. Тоді як в умовах інтегративного фізичного виховання школярів різних медичних груп вчителю важливо мати точну інформацію про рівень функціональних можливостей кожного учня класу. Батькам школярів також корисною буде інформація про граничні показники фізичного розвитку і фізичної підготовленості, притаманні для практично здорових дітей, що відзначаються достатнім рівнем функціональних можливостей. Суттєве відхилення показників від границь норми дозволить передбачити імовірне погіршення здоров’я, з’ясувати «слабкі ланки» в функціональному стані і завчасно вжити заходів, наприклад розробити комплекс вправ та обрати шляхи зміцнення здоров’я.
Іванна Бондар вважає, що існуючі критерії і способи визначення функціональних резервів дітей шкільного віку не в повній мірі досконалі. Основним критерієм визначення функціональних резервів учня під час з’ясування рівня здоров’я дитини шкільного віку (медичної групи) сьогодні в Україні є результат виконання нею проби Руф’є. Проте проба неінформативна для осіб до 17 років, позаяк розрахована на дорослих і не враховує природно вищу частоту серцевих скорочень у стані спокою дітей
Львівське обласне відділення Комітету з фізичного виховання та спорту МОН України